VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (ďalej len “VOP“)
NA PREDAJ TOVARU FYZICKÝM OSOBÁM - SPOTREBITEĽOM
Tieto všeobecné obchodného podmienky spoločnosti WOODCOTE GROUP a.s., so sídlom Vajnorská 135, Bratislava - mestská časť Nové Mesto 831 04, IČO: 31 364 951 , email: info@woodcote.sk, tel. č.: +421 907 917 766 (v tejto listine uvádzaná ako „predávajúci“) majú rámcový charakter, uzatvárajú sa na dobu neurčitú a tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy a/alebo objednávky (ďalej aj ako „kúpna zmluva“) uzatvorenej počas účinnosti týchto VOP medzi predávajúcim a zákazníkom (spotrebiteľom) - fyzickou osobou nepodnikateľom ako kupujúcim (ďalej aj ako „kupujúci“). VOP najmä bližšie upravujú práva a povinností strán súvisiacich s dodávaním tovaru predávajúcim kupujúcemu. VOP tvoria súčasť každej objednávky a tiež zmluvy (nielen kúpnej zmluvy), pokiaľ budú VOP jej prílohou alebo bude zmluva na VOP odkazovať, preto sa pod pojmom „kúpna zmluva“ rozumie aj takáto zmluva.
V prípade rozporu alebo rozdielností medzi úpravou vzájomných práv a povinností predávajúceho a kupujúceho, obsiahnutou v týchto VOP a v kúpnej zmluve majú pred znením VOP prednosť odchylné dojednania v kúpnej zmluve. Kúpna zmluva a VOP sa ďalej v texte spoločne označujú ako „Zmluva”. Predávajúci a kupujúci sa ďalej v týchto VOP označujú aj ako „zmluvné strany“ a/alebo „strany“.
Tieto VOP sa vzťahujú na každý kúpno – predajný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý sa uzatvára
- priamo na ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho na území Slovenskej republiky, ako aj
- na diaľku a mimo prevádzky predávajúceho na území Slovenskej republiky (najmä na základe emailových alebo telefonických/SMS objednávok).
- Uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára pri predaji na prevádzke predávajúceho:
- potvrdením písomnej objednávky kupujúceho predávajúcim, napr. aj vystavením daňového dokladu a/alebo pripojením podpisu oprávnenej osoby za predávajúceho na písomnej objednávke kupujúceho a/alebo
- potvrdením písomnej cenovej ponuky predávajúceho kupujúcim a/alebo
- uzatvorením kúpnej zmluvy medzi stranami, najmä v písomnej forme
(ďalej aj ako „kúpna zmluva“). Pri predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho sa uzavrie kúpna zmluva spôsobom podľa článku VI. VOP.
- Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že každá cenová ponuka predávajúceho, vystavená kupujúcemu, je nezáväzná a odvolateľná predávajúcim, a to až do momentu pokiaľ ju kupujúci predávajúcemu písomne nepotvrdí, ak z týchto VOP alebo z dohody strán nevyplýva inak.
- Ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak, kupujúci uvedie v objednávke minimálne nasledovné údaje:
- identifikačné údaje kupujúceho,
- presný popis požadovaného tovaru, určeného podľa množstva, druhu a akosti,
- požadovaný spôsob dodania tovaru, prípadne dopravy tovaru.
- Každá dodávka objednaného tovaru sa považuje za samostatné plnenie podľa Zmluvy. Ustanovenia Zmluvy sa budú vzťahovať na každú dodávku tovaru, ktorá sa uskutoční počas trvania Zmluvy.
- Lehota dodania tovaru a spôsob dodania tovaru
- Predávajúci odovzdá objednaný tovar kupujúcemu v lehote, na ktorej sa strany písomne dohodnú v každej kúpnej zmluve.
- Pokiaľ nie je v kúpnej zmluve uvedená v písomnej forme konkrétna lehota na odovzdanie tovaru kupujúcemu, predávajúci si splní svoju povinnosť odovzdať tovar kupujúcemu bez zbytočného odkladu po tom, ako ho pre kupujúceho obstará, najneskôr do 12 týždňov od uzavretia kúpnej zmluvy s prihliadnutím na to, že spravidla tovar, ktorý predávajúci kupujúcemu dodáva, sa nenachádza na sklade predávajúceho a tento sa objednáva u dodávateľa predávajúceho alebo sa tento tovar vyrába a jeho dodanie predávajúcemu alebo výroba trvá určitý čas primeraný povahe tohto tovaru (najmä interiérové alebo vstupné dvere). Pokiaľ sa tovar v čase doručenia objednávky nachádza na centrálnom sklade predávajúceho alebo na niektorej z prevádzok predávajúceho, predávajúci tovar dodá obvykle najneskôr do 5 pracovných dní od prijatia objednávky.
- Predávajúci je oprávnený odovzdať kupujúcemu tovar i pred dohodnutým termínom odovzdania v zmysle bodu 1. tohto článku VOP. Na pripravenosť odovzdania tovaru upozorní predávajúci kupujúceho písomne alebo telefonicky alebo elektronicky (e-mailom).
- Kupujúci je povinný tovar od predávajúceho prevziať v termíne odovzdania v zmysle tohto článku VOP /ako aj pred termínom odovzdania/ a potvrdiť predávajúcemu prevzatie tovaru (obvykle na príslušnom doklade, napr. na dodacom liste).
- Predávajúci odovzdá objednaný tovar kupujúcemu spôsobom, na ktorom sa strany písomne dohodnú v každej kúpnej zmluve.
- Pokiaľ nie je v kúpnej zmluve uvedený v písomnej forme konkrétny spôsob odovzdania tovaru kupujúcemu, predávajúci splní svoju povinnosť dodať kupujúcemu tovar tým, že (i) umožní kupujúcemu prevziať tovar v prevádzke predávajúceho v čase oznámenom predávajúcim a to počas otváracích hodín, ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak, alebo (ii) pristaví v dohodnutom čase, inak, v predávajúcim určenom čase vozidlo s tovarom na kupujúcim určené miesto v Slovenskej republike a umožní kupujúcemu alebo ním určenej tretej osobe prevziať tovar, alebo (iii) odovzdá tovar tretej osobe na prepravu alebo odošle tovar kupujúcemu na ním určené miesto v Slovenskej republike. O spôsobe dodania tovaru predávajúci kupujúceho vopred informuje.
- Strany sa dohodli, že ak si dopravu tovaru bude obstarávať na základe tejto Zmluvy kupujúci, je kupujúci povinný pri nakládke tovaru a na odvoz tovaru zabezpečiť vhodné vozidlo a personál, pričom predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za akékoľvek poškodenie tovaru, ktoré vznikne kupujúcemu v súvislosti s nakládkou, odvozom a prepravou tovaru zabezpečovanou kupujúcim. Nakládka a vykládka tovaru, ak sa strany písomne nedohodnú inak, nie je povinnosťou predávajúceho.
- V prípade, že tovar na základe kúpnej zmluvy predávajúci neodovzdá kupujúcemu riadne a včas, a to z dôvodov za ktoré kupujúci nezodpovedá, je predávajúci prvým dňom po uplynutí termínu na odovzdanie tovaru kupujúcemu dohodnutého v kúpnej zmluve, povinný zaplatiť kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške 0,02% denne z kúpnej ceny až do riadneho odovzdania tovaru kupujúcemu. Ak je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru o viac ako 30 dní, je kupujúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Prevzatie tovaru potvrdí kupujúci svojím podpisom na dodacom liste. Prevzatie tovaru môže byť potvrdené aj prijatím faktúry. Ak v súvislosti s dodaním tovaru neexistuje iný doklad ako faktúra, faktúra sa zároveň považuje za dodací list.
- Ak sa kupujúci omešká s prevzatí tovaru o viac ako 15 dní, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 50% kúpnej ceny objednaného a neodobratého tovaru. Výška zmluvnej pokuty odráža náklady, ktoré vzniknú predávajúcemu s objednaním tovaru a pripravenosťou predávajúceho na dodania tovaru kupujúcemu. Kupujúci je povinný prevziať tovar od predávajúceho riadne a včas. Ak sa kupujúci omešká s prevzatím tovaru o viac ako 30 dní, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci je povinný si pred prevzatím tovaru kúpeného od predávajúceho riadne prezrieť, najmä skontrolovať jeho akosť a odovzdané množstvo. Akékoľvek vady viditeľné pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný si uplatniť u predávajúceho ihneď pri prevzatí tovaru, inak na tieto neskôr uplatnené vady predávajúci nemusí prihliadať.
- Zmluvné strany sa dohodli, že o dobu omeškania jednej zmluvnej strany s plnením ktorejkoľvek povinnosti vyplývajúcej zo Zmluvy sa automaticky predlžujú všetky termíny platné pre druhú zmluvnú stranu.
- Kúpna cena a platobné podmienky
- Kúpna cena, vrátane všetkých súvisiacich platieb spojených s kúpou tovaru od predávajúceho (t.j. nákladov, napr. balné, náklady na odovzdanie tovaru, cena paliet a pod.) sa dojednáva medzi stranami vždy písomne pre každú kúpnu zmluvu uzatvorenú medzi predávajúcim a kupujúcim samostatne a je vždy uvedená s DPH.
- Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu vrátane súvisiacich platieb predávajúcemu riadne a včas.
- Ak sa strany písomne nedohodnú inak, kúpna cena nezahŕňa aj všetky prepravné a balné náklady, ktoré súvisia s prvým odovzdaním tovaru predávajúcim kupujúcemu. Ak nie je cena dopravy dohodnutá v kúpnej zmluve, určí sa na základe cenníka predávajúceho.
- Strany sa ďalej dohodli, že ak si kupujúci alebo ním poverená osoba tovar od predávajúceho neprevezme riadne a včas a uvedená kúpna zmluva nezanikne, kupujúci znáša všetky náklady spojené s druhým, ako aj každým ďalším odovzdaním tovaru predávajúcim kupujúcemu (napr. balné, skladné, prepravné a a pod.), o nákladoch ktorých predávajúci kupujúceho vopred informuje. Skladné predstavuje sumu 5 EUR za každý deň skladovania.
- Splatnosť kúpnej ceny, vrátane iných nákladov spojených s prvým ako aj ďalším odovzdaním tovaru predávajúcim kupujúcemu (ďalej aj ako „Iné náklady“) si strany dohodnú vždy písomne, a to pre každý predaj tovaru kupujúcemu. Pokiaľ splatnosť kúpnej ceny a Iných nákladov nie je písomne dohodnutá medzi stranami, ich splatnosť je pri prevzatí tovaru kupujúcim od predávajúceho.
- Strany sa zároveň dohodli, že predávajúci je oprávnený požadovať úhradu kúpnej ceny alebo jej časti a/alebo Iných nákladov alebo ich častí vopred pred odovzdaním tovaru kupujúcemu, a to na základe zálohovej platby (ďalej aj ako „záloha“), na ktorej sa strany dohodnú alebo bude vyplývať z objednávky alebo z vystavenej zálohovej faktúry (predfaktúry) kupujúcemu. Pokiaľ nedôjde k zaplateniu zálohy predávajúcemu ani v lehote 15 dní po lehote splatnosti zálohovej faktúry, predávajúci je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Ak sa strany písomne nedohodnú inak, lehota na odovzdanie tovaru kupujúcemu, začne plynúť až úplným zaplatením zálohy predávajúcemu.
- Strany sa dohodli, že ak sa kupujúci omešká s úhradou peňažného záväzku vyplývajúceho zo Zmluvy, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 0,02% denne z dlžnej sumy až do zaplatenia. Ak je kupujúci v omeškaní s úhradou peňažného záväzku o viac ako 30 dní, predávajúci je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Každé finančné plnenie od kupujúceho sa považuje za zaplatené predávajúcemu, a to: (i) v prípade bankového prevodu dňom pripísania finančných prostriedkov na bankový účet predávajúceho a (ii) v prípade hotovostnej platby, najviac vo výške stanovenej zákonom, dňom odovzdania finančných prostriedkov k rukám predávajúceho alebo ním poverenej osoby.
- V prípade omeškania kupujúceho s plnením akéhokoľvek peňažného záväzku voči predávajúcemu alebo jeho časti je predávajúci oprávnený (i) pozastaviť dodávanie tovaru (vrátane objednaného tovaru) a/alebo (ii) odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Vlastnícke právo k tovaru ako aj nebezpečenstvo náhodného poškodenia tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím.
- Zmluvné strany nie sú oprávnené postúpiť práva (vrátane pohľadávok) a povinnosti zo Zmluvy na tretie osoby bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany.
- Predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu v množstve, v kvalite, vyhotovení a za podmienok podľa tejto Zmluvy.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu: (i) za vady tovaru, ktoré má predávaný tovar pri prevzatí tovaru kupujúcim od predávajúceho, ako aj (ii) za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú na tovare po prevzatí tovaru kupujúcim v záručnej dobe (záruke).
- Ak ide o použitý tovar, predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré vznikli ich použitím alebo opotrebením. Pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu, nezodpovedá predávajúci kupujúcemu za tie vady tovaru, pre ktoré sa dojednala nižšia cena.
- Ak zo zákona nevyplýva inak, záručná doba na tovar je 24 mesiacov. Ak ide o predaj použitého tovaru kupujúcemu, strany sa dohodli, že záručná doba na každý takýto použitý tovar je 12 mesiacov. Ak je na predávanom tovare, obale alebo návode pripojeného k tovaru vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
- Záručná doba vyplývajúca z predchádzajúceho bodu tohto článku VOP sa neuplatní, ak sa na tovar uplatní záruka vyplývajúca zo záručného listu, vystaveného a podpísaného predávajúcim (s pripojením odtlačky pečiatky k podpisu predávajúceho), ako aj odovzdaného kupujúcemu najneskôr spolu s predávaným tovarom na základe každej kúpnej zmluvy samostatne. V záručnom liste, ak ho predávajúci vystaví a riadne podpíše, uvedie predávajúci kupujúcemu najmä vyhlásenie o dĺžke trvania záruky, podmienky a rozsah poskytnutej záruky a prípadne aj ustanovenia, na čo sa záruka nevzťahuje.
- Záručná doba alebo záruka začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim od predávajúceho, ak zo zákona alebo z poskytnutej záruky, nevyplýva inak.
- V prípade uplatnenia akejkoľvek vady tovaru riadne a včas kupujúcim, je kupujúci povinný vadný tovar odovzdať predávajúcemu na reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho (prevádzky predávajúceho sú zverejnené na: http://www.woodcote-group.sk/ , spolu s dokladom o jeho kúpe od predávajúceho a predložením záručného listu vystaveného predávajúcim kupujúcemu, ak sa k vadnému tovaru takýto záručný list vzťahuje. Ak vadný tovar nebude objektívne možné zo strany kupujúceho odovzdať predávajúcemu na reklamáciu z dôvodu, že je už napr. zabudovaný, je kupujúci povinný poskytnúť predávajúcemu všetku potrebnú súčinnosť na posúdenie a určenie zodpovednosti za vady tovaru, ktoré si kupujúci u predávajúceho uplatní riadne a včas, najmä je kupujúci povinný umožniť predávajúcemu prístup k vadnému tovaru, požadovaný priestor potrebný pre odstránenie vád tovaru, zabezpečiť elektrický prúd, vodu, priestory na nevyhnutný čas opravy a pod., ak predávajúci neurčí inak. V prípade, že kupujúci neposkytne predávajúcemu potrebnú súčinnosť a vady tovaru nebude možné z tohto dôvodu posúdiť predávajúcim v súlade so zákonom riadne a včas, nezodpovedá predávajúci kupujúcemu za akúkoľvek vzniknutú škodu s tým súvisiacu a predávajúci je oprávnený reklamáciu kupujúceho posúdiť ako nedôvodnú a následne ju zamietnuť, ak zo zákona nevyplýva inak.
- Skutočnosťami, na ktoré sa zodpovednosť predávajúceho zo záruky nevzťahuje sú najmä: (i) vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením tovaru,, vrátane náhodného poškodenia; (ii) vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby; (iii) vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa; (iv) vady a poškodenia tovaru spôsobené násilným poškodením tovaru; (v) vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru; (vi) vady a poškodenia tovaru spôsobené opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom; (vii) vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel; (viii) vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru; (ix) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných postupov ako udáva výrobca (x) vady tovaru spôsobené jeho prirodzenými opotrebením a životnosťou tovaru (xi) iné skutočnosti, na ktoré nemá predávajúci žiaden vplyv (napr. krádež tovaru, vyššia moc a pod.); (xii) drobné odchýlky farebnosti tovaru od vzorkovníka alebo medzi jednotlivými výrobnými šaržami, nakoľko vzorkovník má len orientačný význam pre výber farieb a ich odtieňov zákazníkom (xiii) iné dôvody, bližšie uvedené v záručnom liste alebo v návode k tovaru alebo uvedené na obale tovaru alebo bližšie uvedené na internetovej stránke http://www.woodcote-group.sk/ .
- Za vadu tovaru sa ďalej nepovažuje tovar zhotovený predávajúcim podľa špecifikácie zadanej kupujúcim (najmä ak kupujúci zadal podľa vlastného zamerania konkrétnu veľkosť /miery/ a/alebo tvar tovaru a pod.), podľa ktorých predávajúci postupoval a takýto tovar pre kupujúceho Ak z kúpnej zmluvy alebo záručného listu alebo z inej listiny nevyplýva inak, každú vadu na tovare spojenú s dodaním tovaru kupujúcemu v inej ako objednanej akosti alebo iného odtieňa farby tovaru objednaného kupujúcim, je zákazník povinný reklamovať u predávajúceho ešte pred použitím takéhoto tovaru (t.j. pred jeho zabudovaním a/alebo pred jeho montážou a pod.), v opačnom prípade je predávajúci oprávnený každú takúto uplatnenú reklamáciu tovaru kupujúcemu neuznať a zamietnuť ako nedôvodnú.
- Postup týkajúci sa celého reklamačného konania (od prijatia až po vybavenie reklamácie kupujúceho), vrátane nárokov kupujúceho z vád tovaru, upravuje reklamačný poriadok predávajúceho pre spotrebiteľov, zverejnený na každej prevádzke predávajúceho na území Slovenskej republiky, ako aj na internetovej stránke predávajúceho http://www.woodcote-group.sk/.
- Vznik a/alebo zánik a/alebo uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady kupujúcim u predávajúceho, bližšie neupravené v každej kúpnej zmluve a/alebo týchto VOP, vyplývajú z ustanovení Občianskeho zákonníka a z iných všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Vznik a zánik kúpnej zmluvy a/alebo VOP
- VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich podpisu oboma zmluvnými stranami.
- VOP sa uzatvárajú na dobu neurčitú a tvoria neoddeliteľnú súčasť každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi stranami kedykoľvek počas účinnosti týchto VOP.
- Kúpna zmluva zaniká, okrem spôsobov uvedených v kúpnej zmluve a v týchto VOP, aj: (i) písomnou dohodou strán alebo (ii) písomným odstúpením od kúpnej zmluvy ktoroukoľvek zmluvnou stranou.
- VOP zanikajú: (i) písomnou dohodou strán alebo (ii) písomnou výpoveďou ktorejkoľvek zmluvnej strany. Vypovedať VOP môže ktorákoľvek zmluvná strana aj bez uvedenia dôvodu, s výpovednou dobou 2 mesiace, ktorá je rovnaká pre obe strany. Výpovedná doba začína plynúť od prvého dňa nasledujúceho po dni doručenia písomnej výpovede druhej zmluvnej strane. Zánikom VOP nezanikajú kúpne zmluvy uzatvorené medzi stranami počas účinnosti VOP, ak kúpne zmluvy neurčujú inak. Zánikom kúpnej zmluvy nezanikajú VOP.
- Zmluvné strany sú oprávnené od každej kúpnej zmluvy odstúpiť v prípadoch predpokladaných zákonom a rovnako v prípadoch uvedených v kúpnej zmluve a/alebo v týchto VOP, ako aj z dôvodu pre podstatné porušenie povinnosti ktorejkoľvek strany.
- Odstúpenie od každej kúpnej zmluvy musí byť písomné a doručené druhej zmluvnej strane. Odstúpením od kúpnej zmluvy sa strany dohodli, že kúpna zmluva zaniká „ex nunc“, t.j. momentom doručenia odstúpenia druhej zmluvnej strane.
- Strany sa dohodli, že po zániku kúpnej zmluvy sú do troch dní od zániku každej kúpnej zmluvy samostatne povinné si vrátiť všetky navzájom poskytnuté plnenia na základe dotknutej kúpnej zmluvy, ktorej sa zánik kúpnej zmluvy týka. Pokiaľ kupujúci bude disponovať tovarom od predávajúceho, ktorý po zániku kúpnej zmluvy nebude možné vrátiť /napr. z dôvodu jeho zabudovania/ predávajúcemu v lehote uvedenej v prvej vete tohto bodu VOP, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu peňažnú náhradu za každý takýto tovar alebo jeho časť, ktorý nie je možné vrátiť predávajúcemu po zániku kúpnej zmluvy, ktorej sa zánik kúpnej zmluvy týka, a to vo výške určenej predávajúcim.
- Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktorý má byť vrátený predávajúcemu po zániku každej kúpnej zmluvy, ak kupujúci porušil najmä podmienky starostlivosti o tovar stanovené predávajúcim a/alebo výrobcom tovaru.
- Strany sa dohodli, že zánikom kúpnej zmluvy a/alebo VOP nezanikajú tie nároky strán, ktoré vznikli počas trvania kúpnej zmluvy a/alebo VOP, ako aj tie, ktoré majú trvať po zániku kúpnej zmluvy a/alebo VOP, najmä nárok na zmluvné pokuty, nárok na náhradu škody, nárok na započítanie vzájomných pohľadávok medzi stranami, nárok na peňažnú náhradu vyplývajúcu z bodu 7. a/alebo predchádzajúceho bodu tohto článku VOP a dojednanie o doručovaní.
- Osobitné ustanovenia o predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov
- Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho sa spravujú zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „zákon“).
- Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára pri predaji tovaru na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho potvrdením telefonickej (SMS-kovej) alebo emailovej objednávky kupujúceho predávajúcim.
- Objednávku kupujúceho predávajúci potvrdí bezodkladne po jej doručení tým, že kupujúcemu zašle emailovú správu. V potvrdení objednávky predávajúci uvedie zoznam objednaného tovaru, výšku kúpnej ceny a/alebo zálohy, splatnosť kúpnej ceny a/alebo zálohy, spôsob platby kúpnej ceny a/alebo zálohy a termín dodania tovaru, ktorý nebude dlhší ako 12 týždňov od prijatia objednávky. Pokiaľ by bol termín dodania dlhší ako 12 týždňov od prijatia objednávky, predávajúci upozorní kupujúceho na iný termín dodania s tým, že ak kupujúci nepotvrdí nový termín dodania uvedený predávajúcim, predávajúci nie je objednávkou kupujúceho viazaný. Predávajúci je viazaný objednávkou len v prípade, ak kupujúci potvrdí nový termín dodania tovaru.
- Kupujúci má právo od Zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu, a to v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim za podmienok a spôsobom upraveným v Zákone o ochrane spotrebiteľa a v tomto článku VOP nižšie.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy v prípadoch stanovených § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa predmetom ktorej je najmä:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
- Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje za zachovanú, ak odstúpenie od Zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň štrnásťdňovej lehoty na odstúpenie.
- Kupujúci uplatňuje svoje právo odstúpiť od Zmluvy oznámením o odstúpení:
- zaslaným doporučenou poštou na prevádzku predávajúceho na ktorej je kupujúci registrovaný alebo ktorá je najbližšia k jeho bydlisku (zoznam prevádzok je uvedený na woodcote.sk, prípadne na adresu sídla predávajúceho alebo
- zaslaným elektronickou správou (e‐mail) na elektronickú adresu predávajúceho uvedenú v úvode týchto VOP alebo inú emailovú adresu z ktorej predávajúci predtým s kupujúcim komunikoval alebo
- doručeným osobne počas pracovnej doby do prevádzky predávajúceho na ktorej je kupujúci registrovaný alebo ktorá je najbližšia k jeho bydlisku (zoznam prevádzok je uvedený na woodcote.sk.
- Pokiaľ sa kupujúci rozhodne pre odstúpenie od Zmluvy, môže tak urobiť prostredníctvom formulára doručeného kupujúcemu v emaile potvrdzujúcom jeho objednávku.
- V prípade odstúpenia od Zmluvy bez udania dôvodu, kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu vrátane nákladov na vrátenie takého tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty.
- Kupujúci, ktorý odstúpil od Zmluvy je povinný vrátiť (odoslať) tovar predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy, pričom má možnosť tak urobiť aj v ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho.
- Kupujúci spolu s vráteným tovarom musí predložiť doklad o kúpe tovaru. Kupujúci je povinný tovar, pri ktorom odstupuje od Zmluvy, vrátiť predávajúcemu späť nepoužívaný, nepoškodený, kompletný v stave v akom mu bol dodaný (vrátane návodu na obsluhu a pod.) a v pôvodnom obale (pokiaľ je to možné, inak zabalený spôsobom obvyklým a potrebným na zachovanie kvality a množstva tovaru).
- Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Ak kupujúci odstúpi od Zmluvy a doručí predávajúcemu tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, uhradí kupujúci predávajúcemu náklady, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru alebo jeho uvedením do pôvodného stavu.
- Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od kupujúceho prijal, najmä kúpnu cenu za tovar a náklady na doručenie tovaru, rovnakým spôsobom aký kupujúci použil pri svojej platbe (pokiaľ sa nedohodne inak a kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky), a to najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy v súlade s príslušnými ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
- Pri odstúpení od Zmluvy nie je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu platby predtým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.
- Kupujúci, ktorý je podnikateľom nemá právo na odstúpenie od Zmluvy bez udania dôvodu, pokiaľ predávajúci neurčí inak.
- Na predaj tovaru na diaľku a mimo prevádzkových priestoroch predávajúceho sa prednostne aplikujú ustanovenia tohto článku VOP s tým, že v prípadoch, ktoré tento článok VOP neupravuje sa bude postupovať podľa ostatných článkov VOP.
- Ustanovenia tohto článku VOP vrátane možnosti kupujúceho odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru sa neuplatnia pri predaji tovaru v prevádzke predávajúceho.
- Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s touto Zmluvou a zákonom číslo 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZoOÚ“). Predávajúci sa na účely ZoOÚ považuje za prevádzkovateľa a dotknutou osobou sa rozumie kupujúci.
- Právnym základom spracúvania osobných údajov je zabezpečenie plnenia z tejto Zmluvy podľa § 13 ods. 1. písm. b) ZoOÚ. Účelom spracúvania osobných údajov je plnenie práv a povinností zo Zmluvy. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby po dobu existencie Zmluvy a v prípade ukončenia Zmluvy po dobu určenú osobitnými predpismi (napr. prepisy o archivácií, účtovné predpisy).
- Prevádzkovateľ nezamýšľa prenos osobných údajov dotknutej osoby do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácie. Prevádzkovateľ nevyužíva automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania. Dotknutá osoba má právo na prístup k osobným údajom, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, právo na prenosnosť osobných údajov, právo podať návrh na začatie konania na Úrad na ochranu osobných údajov SR.
- Poskytnutie osobných údajov podľa tejto Zmluvy je zmluvnou požiadavkou. Bez ich poskytnutia prevádzkovateľ nezodpovedá za riadne a včasné plnenie povinností podľa Zmluvy, nakoľko môže dôjsť k nesprávnej identifikácii kupujúceho.
- Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutých osôb sám alebo prostredníctvom sprostredkovateľov, prostredníctvom ktorých poskytuje kupujúcemu tovary alebo služby podľa Zmluvy alebo prostredníctvom ktorých vedie účtovníctvo. Prevádzkovateľ je oprávnený poskytovať spracúvané osobné údaje dotknutej osoby v rozsahu, na účely a za podmienok podľa Zmluvy tretej strane, ktorá prevádzkovateľa zastupuje alebo inak chráni práva a oprávnené záujmy prevádzkovateľa (napr. osoby oprávnené na vymáhanie a inkaso pohľadávok prevádzkovateľa a pod.) alebo sa s prevádzkovateľom podieľa na predaji tovarov alebo sa podieľa na údržbe, prevádzke, vývoji systémov alebo technológií, prostredníctvom ktorých dochádza k predaju tovarov prevádzkovateľom a tiež subjektom, ktorí spracovávajú prevádzkovateľovi účtovníctvo. Osobné údaje tiež môžu byť poskytnuté materskej spoločnosti so sídlom v Českej republike.
- Alternatívne riešenie sporov
- V prípade nespokojnosti kupujúceho so spôsobom vybavenia reklamácie alebo v prípade, ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má kupujúci právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho neodpovie ani do 30 dní od jej odoslania alebo odpovie zamietavo, kupujúci má v súlade so zákonom číslo 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov právo podať subjektu alternatívneho riešenia sporov návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Na webovej stránke predávajúceho woodcote.sk je zverejnený odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov, prostredníctvom ktorej môže kupujúci podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.
- Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je dostupný na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
- Zmeny a doplnky VOP môžu byť uskutočnené len formou písomného dodatku, podpísaného oboma zmluvnými stranami.
- Ukončiť VOP a/alebo kúpnu zmluvu je možné len písomne, ak z VOP alebo z kúpnej zmluvy nevyplýva inak.
- Čo sa týka doručovania, zmluvné strany sa záväzne dohodli, že akékoľvek písomnosti si budú zmluvné strany zasielať v prípade fyzických osôb: na adresu fyzickej osoby uvedenú v kúpnej zmluve alebo na poslednú známu adresu fyzickej osoby, písomne oznámenú predávajúcemu a v prípade právnických osôb: na adresu právnickej osoby, ktorá je ako aktuálna adresa sídla zapísaná na orsr.sk alebo na stránke iného registra, v ktorom je právnická osoba zapísaná v čase odoslania zásielky na poštovú prepravu a e-mailové správy na e-mailovú adresu strany, ktorá je uvedená v kúpnej zmluve alebo je medzi nimi známa (napríklad prostredníctvom ktorej strany predtým komunikovali). Zmluvné strany sa ďalej dohodli, že ak si budú zasielať listiny, ktoré budú doručované poštou, kuriérom alebo inou osobou (ďalej aj ako „doručovateľ“), ktorá bude mať povinnosť doručiť zásielku, sa bude považovať za doručenú dňom prvého uloženia zásielky u doručovateľa. Takto dohodnutá fikcia platí aj v prípadoch, keď: 1) sa adresát v mieste doručenia nezdržuje, 2) sa adresát o doručení (uložení) zásielky nedozvedel, 3) sa zásielka vrátila odosielateľovi ako nedoručená, neprevzatá alebo nedoručiteľná. Pokiaľ adresát prevezme zásielku skôr, ako by podľa tohto bodu VOP mali nastať účinky fikcie doručenia, zásielka je doručená okamihom jej fyzického prevzatia adresátom. E-mailové správy strán sa budú považovať za doručené druhej strane okamihom, keď sa odosielateľovi e-mailovej správy vráti potvrdenie o doručení e-mailu adresátovi.
- Zmluvné strany vyhlasujú, že výšky zmluvných pokút, ktoré vyplývajú z týchto VOP, považujú zmluvné strany za obvyklé a spravodlivé na nimi zabezpečované povinností. Uplatnením a ani zaplatením ktorejkoľvek zmluvnej pokuty alebo jej časti vyplývajúcej z týchto VOP, nie je dotknutý nárok na náhradu škody a príslušenstva /najmä úrokov z omeškania /.
- Tieto VOP boli vyhotovené v dvoch rovnopisoch, po jednom pre každú podpisujúcu stranu. Každý rovnopis týchto VOP má platnosť originálu.
- Zmluvné strany sa dohodli, že všetky právne vzťahy vyplývajúce z týchto VOP sa budú riadiť slovenským právnym poriadkom (najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka) a slovenským právom, bez použitia kolíznych noriem.
- Zmluvné strany vyhlasujú, že si tieto VOP a jej všetky prílohy prečítali, ich obsahu porozumeli a na znak toho, že obsah týchto VOP a ich príloh zodpovedá ich skutočnej a slobodnej vôli, ktoré strany nepodpisujú pod nátlakom a tiesni, ich v znení uvedenom vyššie podpísali.
- Kupujúci svojim nižšie uvedeným podpisom potvrdzuje predávajúcemu, že sa s obsahom týchto VOP riadne oboznámil, ako aj že sa k uvedenému obsahu VOP mal možnosť riadne vyjadriť pred pripojením svojho podpisu na týchto VOP. Kupujúci zároveň potvrdzuje svojim nižšie uvedeným podpisom, že vyššie uvedený obsah VOP zohľadňuje všetky pripomienky a návrhy kupujúceho, ktoré VOP obsahujú v znení uvedenom vyššie. Kupujúci zároveň berie na vedomie, že tieto VOP, ak nezaniknú, sa uplatnia na každú kúpnu zmluvu, ktorá bude medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená počas účinnosti týchto VOP.